To forum używa cookies
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania. Pliki cookie to małe dokumenty tekstowe przechowywane na komputerze. Pliki cookie ustawiane na tym forum mogą być używane tylko na tej stronie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Pliki cookie na tym forum śledzą również określone tematy, które przeczytałeś i kiedy je ostatnio przeczytałeś. Potwierdź, czy akceptujesz lub odrzucasz ustawienia tych plików cookie.

Ciasteczka zostaną zapisane w Twojej przeglądarce

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
Tagi
regulamin

Regulamin
#1
§1 Postanowienia ogólne

1. Forum to społeczność, a więc jak w każdej społeczności wymagany jest szacunek do pozostałych jej członków. Poprzez szacunek rozumiane jest m.in. nie używanie zwrotów i słów powszechnie uznanych za wulgarne i obraźliwe, napastliwe traktowanie innych użytkowników.
Internet to specyficzne środowisko, w którym powszechnie stosuje się zasady netykiety, o których przestrzeganie prosimy na tym forum (LINK do wyjaśnienia http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta ).

2. Każdy może założyć i korzystać z jednego konta. Zakładanie wielu kont (tzw. Multiusing) będzie karany blokadą kont (tzw. ban) „ponad stan”. W wypadku recydywy zastosowana zostanie blokada wszystkich kont plus blokada na adres IP.

3. Forum jest darmowe, co oznacza, że za członkostwo oraz korzystanie z jego zasobów nie są pobierane opłaty.

4. Wykorzystywanie, rozpowszechnianie (płatne lub nie) lub prezentowanie jako swoje artykułów (nie naszego autorstwa) zawartych na forum jest zabronione. Jeśli chcesz użyć treści forum w innym miejscu podaj adres forum (http://forum.tropicielehistorii.pl/) i nick autora.

5. Posty na forum są umieszczane dobrowolnie przez użytkowników. Zgodnie z prawem autorskim posty nie są utworami, więc nie podlegają ochronie. Wyjątkiem są treści spełniające wymogi art. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na życzenie utwory użytkownika mogą zostać usunięte.

6. Zabronione jest rozpowszechnianie i zamieszczanie linków do treści łamiące prawa autorskie oraz prawo własności intelektualnej.

7. Wśród użytkowników znajdują się specjalne grupy (Administratorzy, Moderatorzy) posiadający większe uprawnienia w porównaniu z innymi użytkownikami. Mogą edytować, kasować, przesuwać posty (lub ich fragmenty) innych użytkowników. Mają oni za zadanie pilnować przestrzegania regulaminu oraz mogą karać łamiących go użytkowników.

8. Obowiązuje zakaz spamowania - na forum nie można zamieszczać reklam (w tym stron WWW) jakichkolwiek firm.

9. Użytkownicy forum mogą otrzymywać od administracji wiadomości za pośrednictwem masowej korespondencji wysyłanej na adres e-mail.

10. Logo klubu jest własnością portalu "Tropiciele Historii" i może być wykorzystywane TYLKO za zgodą Administratora forum.

11. Użytkownik "TH", który umieszcza zdjęcia na forum automatycznie wyraża zgodę na ich przetwarzanie (np. w serwisach społecznościowych typu Facebook) w celu promocji i reklamy forum "TH". Jeżeli nie wyraża zgody na przetwarzanie zdjęć powinien taką informację zamieścić pod publikowanym zdjęciem.

12. Z uwagi na zdecydowaną apolityczność forum kategorycznie zabrania się zamieszczania jakichkolwiek postów dotyczących promowania bądź szkalowania opcji politycznych, rządu RP oraz spraw dotyczących mniejszości religijnych i mniejszości seksualnych. Naruszenie tego punktu regulaminu grozi natychmiastowym banem adresu IP.

13. Jest to forum polskie, a więc wszystkich użytkowników obowiązuje polskie prawo.
Według artykułu 256 kodeksu karnego:
§ 1. Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto w celu rozpowszechniania produkuje, utrwala lub sprowadza, nabywa, przechowuje, posiada, prezentuje, przewozi lub przesyła druk, nagranie lub inny przedmiot, zawierające treść określoną w § 1 albo będące nośnikiem symboliki faszystowskiej, komunistycznej lub innej totalitarnej.
§ 3. Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu zabronionego określonego w § 2, jeżeli dopuścił się tego czynu w ramach działalności artystycznej, edukacyjnej, kolekcjonerskiej lub naukowej.

Umieszczanie na portalu "Tropiciele Historii" jakichkolwiek treści wymienionych w paragrafie 1 i 2, jest zabronione. Wyjątkiem są sytuacje wymienione w paragrafie nr 3.


§2 Ustalenia techniczne

1. Zanim założysz nowy wątek, sprawdź, czy taki już nie istnieje.

2. Jeśli zakładasz nowy wątek pamiętaj aby jego temat przedstawiał czytelnie czego on dotyczy.

3. Jeśli zakładasz nowy wątek, dopilnuj aby uczynić to w odpowiednim dziale.

4. Pamiętaj aby nie pisać z włączonym CapsLock’iem. Pisanie wielkimi literami jest męczące dla czytającego i powszechnie uważane za krzyk.

5. Pamiętaj że forum to nie chat. Zadaj pytanie i poczekaj aż ktoś na nie odpowie. Czasem wymaga to trochę czasu zanim pojawi się osoba znająca się na interesującym Cię zagadnieniu. Pod żadnym pozorem nie pisz post pod postem. Użyj funkcji „Edytuj” i dopisz kolejną część wiadomości pod dopiskiem „Dodano”

6. Na forum obowiązują zasady ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego. Zanim klikniesz wyślij, sprawdź czy w pisany przez Ciebie tekst nie wkradł się jakiś błąd. Jeśli masz problem z ortografią polecamy zainstalowanie przeglądarki Firefox, która posiada zintegrowany moduł sprawdzania pisowni.

7. Podpisy i sygnatury, awatary:

7.1 Wysokość podpisu nie może przekraczać 500 pikseli,
7.2 Nie może on zawierać treści pornograficznych, obrażających rasę, narodowość, przekonania religijne lub upodobania polityczne; słów niecenzuralnych; nie może budzić agresji, ani zawierać informacji zachęcających do finansowego dotowania użytkownika,
7.3 Awatar musi mieścić się w wymiarach: szerokość 200 pikseli x wysokość 150 pikseli; rozmiar nie większy niż 166kB
7.4 Zarówno podpis jak i awatary nie powinny rozpraszać innych użytkowników zarówno kolorem jak i dynamiką (ruchome obrazy).

8. Pamiętaj, że internet daje złudne poczucie anonimowości, ale każda twoja wizyta i wypowiedź jest rejestrowana przez skrypt forum razem z twoim adresem IP.

9. Forum służy do zadawania pytań oraz wymiany informacji i doświadczeń między użytkownikami. Jeśli nie jesteś czegoś pewien, nie wprowadzaj innych w błąd. Wprowadzanie innych w błąd nie będzie tolerowane.

10. Zamieszczanie linków do innych serwisów / opracowań / oprogramowania jest dopuszczalne pod warunkiem, że treści pod nimi zawarte nie łamią w żaden sposób polskiego prawa oraz tego regulaminu.

11. Konta użytkowników nie logujących się na forum przez okres dłuższy niż 3 miesięcy zostaną usunięte bez wcześniejszego powiadamiania użytkownika.

12. Przedstawianie zbyt dużej ilości informacji nie związanych ze sobą w ramach jednego tematu może wprowadzać zbyt duże zamieszanie. Dlatego należy każdą przedstawić w odpowiednim dla niej dziale i najprawdopodobniej już istniejącym temacie. Jeśli temat z takimi informacjami faktycznie nie istnieje, to załóż nowy.

13. Odpowiedzi należy umieszczać czytelnie i zrozumiale oraz możliwie precyzyjnie. Nie wszystkie skróty myślowe mogą być tak samo zrozumiane przez wszystkich użytkowników.

14. Nie pisz tego samego tematu w różnych działach.

15. Nie wyśmiewaj się z błędów innych użytkowników.

16. Poprawiaj błędy innych użytkowników i nakierowuj na poprawne odpowiedzi.

17. Nie pisz postów o bezsensownej i nic nie wnoszącej treści, a mających tylko na celu powiększenie licznika postów

18. Nie wytykaj innym nabijania postów, pisania nie w tym dziale itp. Jeśli zauważysz taki post zgłoś go do moderacji za pomocą ikonki wykrzyknika umieszczonej przy każdym poście. To zgłoszenie dotrze do odpowiedniego Moderatora, a on zadecyduje co z danym postem zrobić.

19. Pamiętaj, że Moderator jest tylko człowiekiem i czasami może się mylić.

§3 – Kary za nieprzestrzeganie regulaminu

1. Nie stosowanie się do powyższego regulaminu będzie skutkowało ostrzeżeniami oraz banami czasowymi lub stałymi. Ostrzeżenia dodają Administrator i Moderatorzy.

2. Administrator może ukarać każdego użytkownika za każde przewinienie.

3. Moderatorzy mogą karać użytkowników za przewinienia dokonane w ich działach

4. Nie powstanie tabela kar, ponieważ mamy nadzieję, że są to środki ostateczne i nie będą musiały być często stosowane.

5. Na forum funkcjonują ostrzeżenia, które mogą być przyznawane przez Administratora i Moderatorów.

6. Wartość ostrzeżeń określa się od 1 do 5.

a/ uzyskanie 3 ostrzeżeń pojedynczych, lub jednego o wartości "3" skutkuje zakazem pisania postów,

b/ uzyskanie ostrzeżeń, których suma jest równa "5" skutkuje blokadą konta - brak możliwości wejścia na forum.

7. Zakładanie kolejnego konta po otrzymaniu bana będzie skutkowało blokadą adresu IP.

§4 – Postanowienia końcowe

1. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na jakieś pytanie w tym regulaminie, sprawdź, czy dział o który chcesz zapytać nie ma swojego wewnętrznego regulaminu. Jeśli nadal nie znalazłeś odpowiedzi zwróć się do Administratora lub któregoś z Moderatorów.

2. Jeśli nie zgadzasz się z którymś z w/w postanowień tego regulaminu oznacza to, że nie możesz korzystać z forum. Rozpoczęcie korzystania z forum oznacza pełną akceptację regulaminu.

3. Według decyzji administratora konto użytkownika może zostać usunięte z forum. W takim przypadku posty użytkownika pozostają w treści forum ponieważ są integralną jego częścią.

4. Administracja forum NIE POSIADA żadnych danych osobowych użytkowników forum oprócz adresu e-mail. Użytkownik ma prawo do wglądu/zmiany/usunięcia swojego adresu mailowego.
Kto nie pamięta historii skazany jest na jej ponowne przeżycie - George Santayana




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Menu